הפרשן אבי בלום: "השאלה אם ראה"מ אחראי – איננה משפטית"

אייל ראובן No Comments on הפרשן אבי בלום: "השאלה אם ראה"מ אחראי – איננה משפטית"

הפרשן עוה"ד אבי בלום במהדורת הבוקר: "השאלה אם ראש ממשלה אחראי לאירוע כזה היא איננה שאלה משפטית; אני בטוח שברגע זה עשרות מכתבים בעשרות נושאים נוחתים גם על שולחנו של לפיד; מירון זה עניין בטיחותי. איפה היה בית המשפט שמסמס את ההפקעה והוביל להמשך הברדק בהר, למה אותם שופטים לא זומנו לעדות?"

צילום: קול חי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן עוה"ד אבי בלום שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), והתייחס למכתבי האזהרה ששלחה ועדת מירון ל-18 בעלי תפקידים.

"כשביבי יצא מהוועדה הוא 'השתגע", אמר בלום. "השאלה אם ראש ממשלה אחראי לאירוע כזה היא איננה שאלה משפטית; אני בטוח שברגע זה עשרות מכתבים בעשרות נושאים נוחתים גם על שולחנו של לפיד; מירון זה עניין בטיחותי. איפה היה בית המשפט שמסמס את ההפקעה והוביל להמשך הברדק בהר, למה אותם שופטים לא זומנו לעדות?"

בלום טען: "כל מה שהיה לו נציג בוועדה יצא נקי, נתחיל מדרעי שיש לו את מוטל'ה קרליץ. אם היה שם מישהו יותר מהצד של ביבי היו שם ויכוחים על האחריות שלו. השאלה אם ראש ממשלה אחראי היא איננה שאלה משפטית".

לדבריו "אני הייתי בעד ועדת חקירה. אבל במירון בהילולא האחרונה ראינו ששום מסקנות לא הוסקו, רק היה ברדק יותר גדול ובסוף הם מוציאים מכתבים ערב בחירות. המסקנה שלי שזה תלוי אם יש לך נציג בוועדה".

לאחר מכן התייחס בלום לנושאים הפוליטיים, ולאפשרות הריצה הנפרדת של מרכיבי יהדות התורה. "נתניהו הערך השבוע בזהירות סיכויים של 60-40 שירוצו בסוף לבד. כשהוא סיים עם בן גביר וסמוטריץ' הוא חשב שהחלק הקשה מאחוריו. בסוף הוא הבין שידו קצרה מלהושיע כי המחלוקת אידיאולוגית".

בלום הוסיף: "אני עדיין מעריך שבסוף תימצא נוסחה. גם בתוך אגודה אנחנו יודעים שיש אדמ"ורים שהיו הסמן הכי קיצוני, למשל נגד חוק גיוס שיהדות התורה כבר הסכימה לו בחצי קריצה". 

עוד אמר: "קואליציה בלי החרדים לא תקום. נתניהו אומר להם תחכו, אם תקום ממשלה תעבירו חקיקה שתסדיר את הדברים, למשל שיווניות לחינוך החרדי".

"נתניהו מעריך שאגודה כמעט בוודאות לא עוברת. הוא רואה שגם דגל גבולית. אם השמאל ידע שאם הם מצביעים במסות הם מורידים שתי מפלגות חרדיות תהיה תנועה רצינית של מצביעי שמאל להעלאת אחוזי ההצבעה", ציין הפרשן.

עם זאת, הוא הדגיש: "בהכרעות אידיאולוגיות אצל גדולי ישראל לא תמיד מתחשבים בסיכון הפוליטי".

לסיום אמר: "אגב בסקר שנעשה על אחדות כוללת – ש"ס ויהדות התורה, נקודת הפתיחה היא 17 מנדטים".



0 תגובות